Interviu cu Ovidiu Sebezan – fotograful și persoana

Noiembrie. Orele 11, la amiază. Tîrgu-Mureș. În fața Școlii 18, din cartierul Tudor, urma să mă întâlnesc cu Ovidiu Sebezan, fotograful. Ne cunoșteam doar din vedere și după cum v-am mai zis, mi-e destul de greu să relaționez cu o persoană pe care de-abia o cunosc, eram totuși curioasă.

Am auzit multe despre el, doar majoritatea tineretului din Mureș a auzit de fotograful Sebezan și sigur cunoaște cel puțin o persoană care a pozat pentru el. Am auzit multe, dar nimic legat de Ovidiu Sebezan, persoana din spatele camerei. Mi-am zis că este un lucru bun discreția lui și mereu am apreciat un om care poate să delimiteze viața personală de cea profesională.

_MG_2507 (2)

Era o zi așa caldă și plăcută de noiembrie. Eu eram foarte mulțumită de lumina din acea zi, nu că sunt eu marea cunoscătoare a tehnicii fotografiei, dar îmi doream mult o zi cu « lumină caldă ». Bineînțeles, nu e de ajuns ca lumina să fie bună, așa că Ovidiu mi-a dovedit că cei 9 ani de experiență își pun amprenta pe fotografiile lui. Nu am avut niciun moment în care să mă simt inconfortabil – avea nenumărate idei legate de poziția corpului, tips-uri legate de expresia feței, ce să mai zic, un profesionist.

_MG_2537

Printre rânduri am încercat să-l citesc. Spre surprinderea mea, chiar dacă a lucrat cu numeroase vedete și a ajuns, cât timp a stat în București, o perioadă relativ scurtă, să avanseze atât de mult, nu am observat niciun semn de a epata. L-am apreciat ca om modest ce lasă munca să vorbească în locul lui.

_MG_2527

Am reușit să îl determin să îmi completeze un scurt interviu, pe care îl voi împărtăși cu voi, dragi cititori, așa că în continuare, vi-l prezint pe Ovidiu Sebezan, fotograful și mai mult persoana.

  1. Când ai descoperit pasiunea pentru fotografie?

Ovidiu Sebezan:  Prima dată am luat contact cu un aparat foto profesional undeva prin anul 2005, iar pasiunea pentru fotografie o am de mic copil. Îmi plăcea să pozez orice, sa surprind orice moment.

_MG_2539

  1. Fotografia reprezintă pentru tine pasiune sau meserie? Se poate trăi în România din fotografie?

Ovidiu Sebezan: Am început fotografia ca un hobby, iar pe parcurs a devenit o meserie. Am început să am multe proiecte mai ales în București, unde am avut apariții TV cu pictorialele mele la Antena 1, Kanal D și Prima TV. Din păcate, în  România, nu se poate trăi doar din fotografie. Pe lângă fotografie trebuie să mai ai și un alt job, pentru a putea supraviețui.

_MG_2510

 

  1. Au existat momente grele în trecut care te-au făcut să eziți în a mai continua?

Ovidiu Sebezan:  Momente grele au existat în viața mereu, dar nu am avut de gând și nici nu voi avea de gând să renunț vreodată la fotografie. Iubesc ceea ce fac și când îți place cu adevărat un lucru, treci peste orice obstacol în viață.

_MG_2513

  1. Cât de importantă este relația fotograf-client într-o ședință foto? Cum reușești să îi determini pe clienți să se simtă în largul lor în timpul unei astfel de ședințe?

Ovidiu Sebezan: În primul rând, trebuie să te concentrezi la ședința ce va avea loc, să pui suflet astfel încât să îi transmiți și clientului concentrarea necesară. Dar, în același timp, trebuie să faci în așa fel încât modelul sau clientul sa fie cât mai relaxat, să nu îl pui în poziții incomode, trebuie să lași modelul să aibă o poziție cât mai naturală, și atunci totul va ieși foarte bine.

_MG_2514

  1. În momentul în care pregătești o ședință foto, care sunt sursele tale de inspirație?

Ovidiu Sebezan:  Hmmm…nu îmi prea place să mă inspir de undeva anume. Prefer ca ședința să fie realizată pe baza ideilor mele. În funcție de model și ținuta acestuia mă gândesc și la locația potrivită pentru a poza.

_MG_2519

  1. Care a fost cel mai drag proiect pentru care ai lucrat până în momentul de față?

Ovidiu Sebezan: Am avut multe proiecte frumoase în București cu diverse vedete alături de care am avut colaborări fructoase pe plan profesional și cu care am împărtășit momente memorabile. De asemenea, cum am menționat mai sus, am avut aparițiile TV de care sunt mândru că le-am realizat  

_MG_2520

  1. Există o binecunoscută rivalitate între aparatele Canon și Nikon. Cum te-ai decis pentru unul dintre acestea și care au fost motivele tale?

Ovidiu Sebezan:  Sincer să fiu nu am lucrat niciodată cu un aparat Nikon. Din momentul în care am început  fotografia, am mers doar pe Canon și sunt foarte mulțumit.

_MG_2522 (2)

  1. Ce fotografi consacrați te-au inspirat în trecut și poate încă te inspiră?

Ovidiu Sebezan: Îmi place foarte mult cum lucrează Gabriel Hennessey, este un fotograf într-adevăr bun.

_MG_2523

  1. Ce sfaturi le-ai putea da tinerilor fotografi, pasionați de acest domeniu?

Ovidiu Sebezan:  Nu ma văd eu în măsură sa dau sfaturi altor fotografi, dar dacă sunt pasionați de acest domeniu, să nu se lase niciodată, indiferent ce obstacole ar apărea în viață.

_MG_2525

  1. Ne poți dezvălui câteva din proiectele ce le ai în plan pentru anul 2015?

Ovidiu Sebezan: În primul rând, anul 2014 a fost un an foarte bun pentru mine și sper ca anul 2015 să fie și mai bun. Probabil voi avea din nou diferite proiecte în București ceea ce îmi doresc foarte mult.

_MG_2526

 

Mulțumesc Ovidiu și sper să mai lucrăm pe viitor la alte proiecte mai mari și mai frumoase!

Alte proiecte ale artistului le puteți găsi la adresa: http://www.ovidiusebezan.ro/ sau pe facebook-ul personal (click aici).

16722_10152582659351137_7141475019207863253_n

 

Dacă v-a plăcut acest articol și doriți să citiți și alte articole pe această temă, alăturaţi-vă, printr-un simplu Like, comunităţii de cititori de pe pagina de Facebook (click aici).

2 gânduri despre &8222;Interviu cu Ovidiu Sebezan – fotograful și persoana&8221;

Lasă un răspuns

