Pe cărări de munte – Meștera, Mureș

Satul Mestera, județul Mureș – jurnal de călătorie

Îmi place mult citatul folosit de Marin Preda în partea de sfârșit a romanului Moromeții. „..timpul nu mai avea răbdare”. Cam așa și e. Nu îți mai găsești timp la oraș să trăiești micile bucurii ale vieții, să urmărești zborul legănat al unui bondar, să te bucuri de o gură de aer curat sau pur și simplu să fii doar un spectator al vieții cotidiene.

Tu ești prins în vârtejul zilelor trecătoare, într-o viață ce are loc prea accelerat și te lași dus de curent , fără a te zbate, ținând pasul cu lumea ce te înconjoară.

Nu am dat importanță  prea mare citatului lui Preda, poate pentru că nu l-am înțeles niciodată până în momentul în care am petrecut primele clipe la țară. Atunci văzând mersul liniștit al vieții, te transporți parcă în timp și încep să ți se perinde prin fața ochilor viziuni dintr-o lume demult apusă..aparent.

La Meștera, lângă Stânceni (de unde vine apa cu același nume), județul Mureș, am experimentat același sentiment. Liniștea locului m-a copleșit. Nu m-am zbătut. Am luat o gură de are curat și m-am hotărât să trăiesc intens clipa.

Peisajul montan ce ți se dezlănțuie în față, verdele crud al pădurilor ce expiră oxigen, gâzele care mișună în iarba sănătoasă ce înconjoară casele răsfirate și tăcute te acaparează în lumea lor și îți destăinuie înțelesul secret al vieții.

Am petrecut un week-end relaxant la cabana unui prieten și de aceea recomand această locație pentru cei ce sunt în căutare de liniște. Aici ea este acasă, într-un peisaj românesc autentic, ce te aduce la valorile cele mai importante ale vieții.

Principala ocupație a localnicilor este agricultura, însă pentru a-și completa veniturile, aceștia închiriază căbănuțe la prețuri foarte bune, atât pe timp ce vară, cât și de iarnă, când peisajul este la fel de marcant.

 

În încheiere, vă las rețeta mea preferată de paste vegetariene pentru 2 porții sănătoase:

Aveți nevoie de:

  • 10 ciuperci champignon
  • 1/2 pachet paste
  • 1 ardei
  • 1 ceapă
  • 330g roșii în bulion
  • ulei de măsline
  • oregano
  • sare
  • piper
  • oregano/busuioc
  • cașcaval/parmezan după gust
  • 100 ml apă

Mie îmi place să adaug și ardei chili pentru un gust mai picant.

Dacă nu conduceți, un pahar de vin alb merge bine alături. Eu la cabană am avut doar vin roșu, însă l-am savurat cu aceeași plăcere.

Mâncarea a fost delicioasă, mai ales că aerul de munte îți amplifică apetitul.

Să serviți cu poftă!

IMG_3885 IMG_3888 IMG_3903 IMG_3913 IMG_3921 IMG_3932 IMG_3933 IMG_3934 IMG_3935 IMG_3936 IMG_3938 IMG_3939 IMG_3940 IMG_3942 IMG_3943 IMG_3944 IMG_3945 IMG_3947 IMG_3949 IMG_3952 IMG_3953 IMG_3954 IMG_3955 IMG_3957

IMG_3979

IMG_3901

 

Dacă v-a plăcut acest articol și doriți să citiți și alte articole pe această temă, alăturaţi-vă, printr-un simplu Like, comunităţii de cititori de pe pagina de Facebook (click aici).

Lasă un răspuns

